Expert training communicatie vaardigheden

 

Het verbeteren van de interne en externe communicatie.

 

De expert training communicatieve vaardigheden is geschikt voor het aanleren van vaardigheden ten aanzien van het hanteren van weerstand, processturing, los van de inhoud komen en conflicthantering. Deze training kan aangeboden worden in combinatie met de basis en/of gevorderde communicatie training. Indien alleen voor deze training wordt gekozen, wordt verwacht dat de basis en gevorderde vaardigheden aanwezig zijn. De expert training communicatieve vaardigheden is geschikt voor coördinatoren, leidinggevenden, salesfunctionarissen, senior medewerkers, scrum masters, product owners en senior adviseurs.

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Wat gaan we doen met de basistraining communicatie vaardigheden?

De basistraining communicatieve vaardigheden voor IT bedrijven bestaat uit twee dagdelen waarin deelnemers waardevolle vaardigheden en inzichten opdoen. De communicatie training begint met een welkom en een kennismaking van de deelnemers en de trainers. Vervolgens zal er een energizer plaatsvinden voor onderlingen interactie en een energie boost. Vervolgens wordt de focus gelegd Luisteren Samenvatten en Doorvragen (LSD), gevolgd door een werkgerelateerde persoonlijkheidsvragenlijst. Tijdens de communicatie training behandelen we verschillende gedragsstijlen, waaronder assertief, sub-assertief en agressief gedrag. Tot slot leren de deelnemers als communicatie vaardigheid hoe ze effectief feedback kunnen geven  en ontvangen, zodat er een positieve communicatie plaats vindt op de werkvloer.

 

Wil je meer weten over de overige IT trainingen? Bekijk ons IT trainingspakket!

Welke communicatie vaardigheden heb ik na de training?

 

Na de expert training communicatieve vaardigheden beschikken de deelnemers over de vaardigheid om kritiek en weerstand te herkennen en hebben ze geleerd hoe ze hier effectief mee kunnen omgaan. Ze zijn vertrouwd met de theorie van de transactionele analyse, waardoor ze verschillende gedragingen in gesprekken kunnen herkennen en hierop kunnen reageren. Daarnaast hebben de deelnemers na de expert communicatie training kennis opgedaan van de Killman-theorie en kunnen ze diverse conflicthanteringsstijlen toepassen. De deelnemers zijn in staat procesinterventies te maken wanneer de communicatie niet effectief verloopt. Tot slot zijn de deelnemers in staat om verbeterde effectiviteit te hanteren bij het omgaan met conflicten, en zijn ze in staat om los te komen van de inhoud en meer focus te leggen op het proces. Deze communicatie vaardigheden dragen bij aan de ontwikkeling van jouw IT collega’s.

 

Vrijblijvend adviesgesprek

 

8,9
Klanten geven ons een gemiddeld cijfer van 8,9

Heb je een vraag over ons aanbod, onze werkwijze of wil je een training op maat?

 

Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

<!-- End Google Tag Manager (noscript