Excellente communicatie training
Het verbeteren van de interne en externe communicatie.
De training excellent communiceren is geschikt voor het aanleren van vaardigheden ten aanzien van voor de deelnemer complexe en specifieke situaties.
Deze communicatie training is geschikt voor deelnemers die de vaardigheden van basis, gevorderd en expert beheersen of die deze willen combineren met de training excellent communiceren. De training biedt maatwerk op de casussen die de deelnemers inbrengen. Het gaat over communicatie op betrekkings- en betekenisniveau en de onderstromen die daarbij spelen. De senior trainer maakt tijdens deze training gebruik van theorieën die aansluiten bij de casus en gaan over bewustzijn en gewaarzijnsniveau. Tijdens de training kunnen complexe situaties ingebracht worden, waarin aan de hand van theorie en het oefenen van situaties gekeken wordt hoe hier mee om te gaan. De deelnemers leren hierin ook van elkaars situaties.
De excellente communicatie training is geschikt voor bestuurders, directeuren, ondernemers, managers, leidinggevenden, senior salesfunctionarissen, senior medewerkers en senior adviseurs en voor degenen die de vaardigheden uit de andere trainingen reeds beheersen, maar zich toch verder willen ontwikkelen. Verder kan deze training specifiek worden ingezet bij professionals die het in specifieke zin lastig vinden om, om te gaan met conflicten en/of weerstand.
Wat gaan we doen met de excellente communicatie training?
De tweedaagse training excellent communiceren heeft een gevarieerde inhoud gericht op effectieve communicatie. Het programma start met een kennismaking tussen de deelnemers en trainer en een energizer om de interactie te bevorderen. Deelnemers worden geïntroduceerd in verschillende vragenlijsten. Indien de basis en gevorderde training niet gevolgd is wordt ook de Werk gerelateerde persoonlijkheidsvragenlijst en de Communicatiestijlen vragenlijst afgenomen. De training richt zich op Rationeel-Emotieve Therapie (RET), waarin aspecten zoals overdracht, tegenoverdracht, projectie, Levin verwachtingen afstemmen, en transparant managen worden behandeld.
Een belangrijk onderdeel van deze communicatie training is het verkennen van automatisch en dienend gedrag, samen met een systemische benadering van vraagstukken. De deelnemers delen tijdens de excellente communicatie training casuïstiek en leren van elkaar aan de hand van intervisiemethodieken. Tot slot krijgen ze de kans om eigen casuïstiek in te brengen en te oefenen met een acteur.
Wil je meer weten over de overige IT trainingen? Bekijk ons IT trainingspakket!
Wat zijn de resultaten van de communicatie training excellent?
Na de communicatie training excellent hebben de deelnemers objectief inzicht verworven in hun persoonlijkheid door middel van een persoonlijkheidsvragenlijst. Ze hebben nu helderheid over hun eigen loyaliteiten en automatisch gedrag, en begrijpen hoe dit mogelijk ineffectief kan zijn bij het aansturen van medewerkers of in samenwerking met anderen. Deelnemers kunnen na de training excellent communiceren specifiek identificeren welk gedrag van anderen zij als lastig ervaren en als blokkerend beschouwen, en ze hebben geleerd hier effectief mee om te gaan.
Bovendien bezitten de deelnemers door de communicatie training excellent kennis over hun eigen overtuigingen, projecties en overdrachtsmomenten die effectief leiderschap in de weg kunnen staan. Ze hebben praktische tools ontvangen om, om te gaan met situationele casuïstiek die ze zelf inbrengen. De deelnemers weten nu welke gedragsveranderingen ze kunnen toepassen om de effectiviteit in samenwerking en aansturing te vergroten, en zijn in staat deze kennis actief toe te passen.
Heb je een vraag over ons aanbod, onze werkwijze of wil je een training op maat?