Basis communicatie training

 

Het verbeteren van de interne en externe communicatie.

 

De basis communicatie training is geschikt voor het aanleren van de basis vaardigheden van communicatie. Deze communicatie training kan ingezet worden bij beginnende medewerkers bijvoorbeeld junior consultants of binnen teams waar men nog weinig ervaring heeft met samenwerken en communiceren. Of voor medewerkers in functies waarin communicatie vaardigheden als minder noodzakelijk worden beschouwd bij het uitvoeren van de werkzaamheden, bijvoorbeeld binnen de technische of IT-branche. Ook kan het een mooie communicatie training zijn voor startende professionals. De communicatie vaardigheden zijn gericht op de deelnemer zelf.

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Wat gaan we doen met de basistraining communicatie vaardigheden?

De basistraining communicatieve vaardigheden voor IT bedrijven bestaat uit twee dagdelen waarin deelnemers waardevolle vaardigheden en inzichten opdoen. De communicatie training begint met een welkom en een kennismaking van de deelnemers en de trainers. Vervolgens zal er een energizer plaatsvinden voor onderlingen interactie en een energie boost. Vervolgens wordt de focus gelegd Luisteren Samenvatten en Doorvragen (LSD), gevolgd door een werkgerelateerde persoonlijkheidsvragenlijst. Tijdens de communicatie training behandelen we verschillende gedragsstijlen, waaronder assertief, sub-assertief en agressief gedrag. Tot slot leren de deelnemers als communicatie vaardigheid hoe ze effectief feedback kunnen geven  en ontvangen, zodat er een positieve communicatie plaats vindt op de werkvloer.

 

Wil je meer weten over de overige IT trainingen? Bekijk ons IT trainingspakket!

Wat zijn de resultaten van de basis communicatie training?

 

Na de basistraining communicatie vaardigheden beschikken de deelnemers over objectieve inzichten in hun persoonlijkheid die verkregen zijn via een persoonlijkheidsvragenlijst. De deelnemers hebben specifiek benoemd op welke gebieden ze zich willen ontwikkelen in hun communicatiestijl op basis van deze vragenlijst. Daarnaast zijn de deelnemers vertrouwd geraakt met basisvaardigheden in communicatie, zoals het geven en ontvangen van feedback en het stellen van open vragen. Ze hebben theoretische kennis opgedaan over het geven van feedback en kunnen deze in de praktijk toepassen. Bovendien hebben ze inzicht in de effecten van assertief, sub-assertief en agressief gedrag. Tot slot geeft de communicatie training het resultaat dat de deelnemers zijn zich bewust van hoe ze overkomen in communicatie en zijn in staat om de aangeleerde basisvaardigheden toe te passen in de communicatie.

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Wil je meer weten over de overige IT trainingen? Bekijk ons IT trainingspakket!

8,9
Klanten geven ons een gemiddeld cijfer van 8,9

Heb je een vraag over ons aanbod, onze werkwijze of wil je een training op maat?

 

Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

<!-- End Google Tag Manager (noscript