Stress maakt je brein moe en zorgt voor negatieve emoties. Dé oplossing is een tegenreactie in je brein aanwakkeren! Maar hoe doe je dat?

Door te gaan bewegen en uitdagingen op te zoeken! Het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden heeft een ontstressend effect op je brein, zo blijkt uit onderzoek.


5 tips om je brein tot rust te brengen:

  1. Beweeg  (wondermiddel voor je brein)
  2. Leer  (nieuwe indrukken verwerken ontstresst je brein)
  3. Luister muziek  (ontspant en regenereert)
  4. Slaap  (grootste regenerende werk)
  5. Stop met multitasken  (het vertroebelt je brein)

Nu deze tips nog concreet toepassen in de praktijk. We helpen je graag op weg:

  • Maak een reële takenlijst, vraag je daarbij af ‘Wat wil ik vandaag?’ en vervolgens ‘Wat kán ik vandaag?’
  • Werk je taken één voor één af, zo hou je je hoofd koel. En geniet ondertussen van een leuk muziekje op de achtergrond.
  • Ga vanavond sporten, maak een flinke wandeling of ga swingen op je favoriete muziek.
  • Start met die cursus of gitaarlessen die je altijd al hebt willen doen! Denk vooral in mogelijkheden wanneer je dit in je week gaat inplannen, het weekend zou ook een mooi moment kunnen zijn.
  • Ga op tijd naar bed, schrijf bij onrust je gedachten even van je af of breng jezelf tot rust met een relaxed muziekje… Slaap lekker!